حدود 25 درصد واحدهای مسكونی مهر خوزستان تا خرداد 91واگذار می شود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اعزامی ایرنا اقتصادی به اهواز ، 'نصراله دهقانی ' در جمع خبرنگاران اظهار داشت : سهم شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان خوزستان از برنامه تعیین شده بالغ بر 72 هزار دستگاه است و 12 هزار واحد مسكونی نیز در دو شهرجدید رامین و شیرین شهر در دست اجرا قرار دارد و بقیه مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان است .

وی درمورد ویژگی واحدهای مسكونی مهر در استان خوزستان گفت : اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان به ویژه رعایت مبحث 19 در خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی از مشخصه این واحد ها محسوب می شود ، درعین حال گرایش به صنعتی سازی مسكن موجب برخورداری از تسهیلات 250 میلیون ریالی در این ارتباط شده است .

به گفته این مقام مسئول ، سقف اعتبار برخورداری از تسهیلات مسكن مهر در استان خوزستان 20 هزار میلیارد ریال تعیین شده است .

دهقانی با بیان اینكه واحدهای مسكونی مهر در استان خوزستان براساس قرار داد ساخت هر متر مربع سه میلیون ریال به مورد اجرا گذاشته شده ، گفت : مساحت واحد های مسكونی احداثی از سوی تعاونی ها و متقاضیان واجد شرایط مربوطه ،متفاوت است و بین 75 تا 100 متر مربع ساخته می شود به این ترتیب میزان آورده افراد نیز به طور میانگین 100 تا 150 میلیون ریال است .

وی یاداور شد : متوسط قیمت تمام شده واحد های مسكونی به دلیل انتقال مصالح ساختمانی از سایر مناطق و نیروی كار مورد نیاز موجب شده تا قیمت تمام شده این واحد ها از دیگر استان ها بالاتر باشد و از قرار هر متر مربع سه میلیون و 200 تا سه میلیون و 300 هزار ریال تمام شود .

دهقانی ، ضمن رد هرگونه افزایش قیمت مسكن در استان خوزستان درسال های 90-1389گفت: برای سال 1391 نیز گرایش به سمت واحدهای مسكونی خود مالك و بافت های فرسوده شهری برنامه ریزی شده است .

وی مجموع واحد های مسكونی بافت فرسوده شهری استان خوزستان را 120 هزار دستگاه ذكر كرد و گفت: تاكنون 50 درصد این واحد ها مورد مطالعه قرار گرفته و در واقع 60 هزار واحد مسكونی مورد پیگیری برنامه نوسازی قرار دارد و شهرهای دزفول ، شوشتر ، بهبهان به عنوان عمده مناطق دارای بافت فرسوده محسوب می شوند .

دهقانی اضافه كرد : برنامه ساخت واحدهای مسكونی مهر در اغلب نقاط استان خوزستان متناسب با میزان متقاضی طراحی و به مورد اجرا گذاشته شده است و به تازگی در آبادان ،خرمشهر و اندیمشك مواردی از پروژه دارای مازاد متقاضی بودند .

این مقام مسئول تاكید كرد :واحدهای مسكونی مهر استان خوزستان تا پایان سال 1391 تكمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد .

اقتصام ** 1559**1601





:: برچسب‌ها: جدید , تایلند , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: